من صاحب یک فست فود هستم . انتخاب اسم برای فست فود هر روز کـه به محل کار خودم درون فست فود مـی آیم با صحنـه ای بسیـار لذت بخش روبرو مـی شوم . انتخاب اسم برای فست فود صفی طولانی از مشتریـان کـه از راه های دور و نزدیک بـه فست فود من آمده اند که تا طعم خوب خوراک های فست فود من را بچشند . همـه مشتریـان من را مـی شناسند و با دیدنم سلامـی گرم مـی کنند و همـیشـه از این کـه ساندویچ ها و پیتزاهایی منحصر بـه فرد را کـه هیچ جای دیگر پیدا نمـی کنند تهیـه و عرضه مـی کنم از من تشکر مـی کنند …
این رویـایی هست که همـه صاحبان فست فود بـه آن فکر مـی کنند . چه کار کنیم کـه این رویـا را درون واقعیت و در هر روز کاری ببینیم ؟!

اصلی ترین عامل ادامـهب و کار موفق یک فست فود

اصلی ترین عامل ادامـهب و کار یک فست فود ، انتخاب اسم برای فست فود ارتباط مداوم با مشتریـان هست . ارتباط مداوم با مشتریـان بـه این معنی هست که مشتری فست فود شما را فراموش نکند . بهترین حالت این هست که مشتری نـه تنـها فست فود شما را فراموش نکند بلکه بـه دیگران هم پیشنـهاد دهد که تا از خدمات فست فود شما استفاده کنند . به منظور این کـه ارتباط با مشتری را همـیشـه حفظ کنیم و توسعه دهیم بهترین راه استفاده از ایده های خلاقانـه درون ارایـه خدمت بـه مشتری هست تا شگفت زده شود .

مشتری فست فود خود را شگفت زده کنید !
خدایـا این ساندویچ را چه طور درست کرده اند ؟!

این ساندویچ چه طعم خاص و آشنایی دارد ؟!

ببین این قطعات گوشت چه طور لابلای نان پخته شده قرار گرفته هست ؟!

این ها جملاتی هست که ممکن هست مشتریـان با تعجب و شگفتی درون زمان صرف یک خوراک فست فودی بگویند ! مشتریـان هیچ گاه خاطره یک خوراک بیـاد ماندنی را فراموش نمـی کتند .
یک ایده خلاقانـه درون فست فود باعث مـی شود که تا مشتری شگفت زده شود . مشتری هیچ وقت خاطره یک خوراک خاص و جدید را فراموش نمـی کند . مشتری هیچ وقت خاطره ارایـه خدمتی جدید را فراموش نمـی کند . بـه طور مثال به منظور اولین بار کـه مشتریـان با محصول جدیدی بـه نام مرغ سوخاری روبرو شدند به منظور همـیشـه خاطره طعم و مزه جدید و بافت ویژه آن را بـه خاطر سپردند . این تاثیر گذاری بـه حدی بود کـه از آن بـه بعد مردم هر محصول مرغ سوخاری ای را بـه نام مرغ کنتاکی KFC مـی شناسند .
علت این هست که محصول جدیدی کـه از طرف KFC بـه مشریـان عرضه شد ویژگی متفاوت و خلاقانـه ای داشت . این ویژگی درون نحوه پخت و نوع ادویـه های بـه کار رفته درون محصول بود . که تا قبل از این ابتکار KFC ، همـه مردم مرغ را بـه شکل آب پز ، سرخ شده یـا کباب شده مصرف مـی د اما ایجاد یک تغییر خلاقانـه درون نحوه پخت مرغ باعث شد کـه یک محصول جدید با ویژگی های جدید ارایـه شود .
مثال دیگری کـه مـی توانم درون این مورد ب ابتکار آقای بابک بختیـاری درون ارایـه محصولی بـه نام آیس پک هست . مخلوطی از بستنی همزده بـه همراه قطعاتی از مـیوه یـا شکلات یـا دراژه های شکلاتی یـا مخلوطی از ترکیب همـه مواد هست . چه چیزی باعث شد کـه محصول آقای بابک بختیـاری بـه یک محصول شناخته شده و متفاوت درون ذهن مشتری تبدیل شود . خیلی ساده یک ایده خلاقانـه منجر بـه ایجاد یک محصول خاص و منحصر بـه فرد شده هست .
بنابراین داشتن یک ایده خلاقانـه به منظور تهیـه و طبخ و توزیع محصول مـی تواند منجر بـه شگفت زده شدن مشتری و ورود او بـه حلقه مشتریـان فست فود شما شود .  

راه هایی کـه مـی توانیم مشتری را شگفت زده کنیم !
با ارایـه یک ایده خلاق مـی توانید مشتری را درون فست فود خود ، شگفت زده کنید . اگر مـی خواهید یک ایده خلاقانـه به منظور مشتری داشته باشید کافی هست به این پرسش ، پاسخ دهید: انتخاب اسم برای فست فود چه کاری مـی توانم انجام دهم که تا مشتری غافل گیر شود ؟
برای خلق یک ایده جدید حتما روی موضوعاتی کـه بین فعالیت فست فود شما و آنچه مشتری مـی خواهد یک ارتباط برقرار کنید. مشتری ها بـه دنبال طعم و مزه ای جدید هستند . همچنین مشتری ها بـه دنبال نوعی از ارایـه خدمات جدید هستند .

طعم و مزه

در این حالت یک طعم و مزه جدید را با استفاده از مواد اولیـه متفاوت مانند استفاده از ادویـه های جدید درون خوراک ایجاد مـی کنیم . یـا از ترکیب چند ماده اولیـه با یکدیگر مانند ترکیب گوشت مرغ و گوشت قرمز درون ساندویچ های مـیساندویچی با طعم جدید عرضه مـی کنیم . یـا از چاشنی ها و سس های ترکیبی درون ساندویچ ها و اسنک های مختلف استفاده مـی کنیم .

روش پخت یـا آماده سازی

در این مورد با یک روش جدید  مانند استفاده از سرخ کن های تحت فشار به منظور تولید محصولات سوخاری یـا با یک روش معمول پخت مثل کباب به منظور انواع برگرها کـه برای اولین بار یک ایده خلاقانـه درون عرضه انواع برگر بود استفاده مـی کنیم .  یـا همان ایده آیس پک به منظور ارایـه بستنی مخلوط با مـیوه ها یـا تنقلات دیگر از مثال های تغییر خلاقانـه درون روش های پخت یـا آماده سازی هست .

نحوه ارایـه خدمات

تغییر درون نحوه سرو و عرضه خوراک مـی تواند یکی از ایده‏ های خلاقانـه باشد. بـه طور مثال عرضه خوراک درون محل کار یـا منزل یـا دلیوری Delivery ، کـه نوع جدیدی از ارایـه خدمات فست فود هست . نمونـه دیگر بـه وجود آمدن فست فودهای بگیر و ببر Take away ، کـه در این نوع خدمت دهی نیـازی نیست کـه مشتری از خودرو خود خارج شود و فقط کافی هست در ابتدای ورودی بـه یک فست فود سفارش خود را بدهد و در انتهای خروجی فست فود سفارش خود را تحویل بگیرد .

برای توسعه و رونقب و کار فست فود خود چند ایده خلاقانـه را با پاسخ بـه این پرسش ها طرح ریزی کنید :

  • چه ایده جدیدی به منظور ایجاد یک طعم و مزه ویژه درون محصول فست فود خود دارید ؟
  • چه ایده جدیدی به منظور تغییر درون نحوه سفارش گیری از مشتری دارید ؟
  • چه ایده جدیدی درون روش های پخت و آماده سازی ساندویچ ، اسنک و یـا پیتزا درون فست فود خود دارید ؟
  • چه ایده جدیدی به منظور تغییر درون شکل ظاهر خوراک های فست فود خود دارید ؟
  • چه ایده تازه ای به منظور استفاده از مواد اولیـه درون خوراک های فست فود خود دارید ؟

نشانی ایمـیل خود را به منظور ما بـه info@sorayaco.ir ارسال کنید که تا فایل های آموزشیب و کار و ارتباط با مشتریـان فست فود را به منظور شما ارسال کنیم .




[یک ایده خلاقانـه درون فست فود به منظور فروش بیشتر | ثرياشف | هنر ... انتخاب اسم برای فست فود]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 16 Jul 2018 17:18:00 +0000